איש המחקר: "הרפורמה לא נותנת מענה לבעיות"

    אסתי פלד No Comments on איש המחקר: "הרפורמה לא נותנת מענה לבעיות"

    ליאור אקרמן, חוקר במכון למחקרי מדיניות ולשעבר בכיר בשב"כ, בשיחה עם 'קול חי': "הדרך והסעיפים של הרפורמה הזו מצביעים על כך שאין רצון לטפל בבעיות אמת של מערכת המשפט אלא רק במה שמטריד את הפוליטיקאים שבשלטון כרגע"

    צילום: Yonatan Sindel/Flash90
    11:39
    07.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למרות שקשה – הכי משתלם להעניק לאחרים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ליאור אקרמן, חוקר במכון למחקרי מדיניות ולשעבר בכיר בשב"כ, שוחח הערב (חמישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית, על הרפורמה המשפטית. "יש הסכמה כמעט מלאה שנדרשת רפורמה במערכת המשפט והמחלוקת היא על איזו ומה צריך לכלול בה. אני חושב שמי שמניע אותה כרגע הכניס בה אלמנטים מאוד מסוימים ולא כלל בה דברים קריטיים כמו כמות השופטים, הכשרה וענישה מקלה. במקום זה מטפלים רק בסוגיות שמחזקות את השלטון. זה בסדר לייצר איזון אבל הדרך הנכונה היא לחזק את המערכת המבצעת באמצעות שינוי שיטת הממשלה והבחירות. וגם את זה אף אחד לא עושה".

    "האם כל ה-64 מנדטים בחרו במה שלוין רוצה לעשות?", תהה אקרמן. "הממשלה היא לגיטימית. אבל 64 המנדטים האלה בנויים מכמה מפלגות וסקטורים שלכל אחד האינטרסים שלו. במערכת הבחירות לא הוצגה רפורמה כזו שזה מה שהולכים לעשות. לאף בוחר לא נאמר שאלה סעיפי הרפורמה".

    לדבריו "אין כאן משמעות של ימין ושמאל. הדרך והסעיפים של הרפורמה הזו מצביעים על כך שאין רצון לטפל בבעיות אמת של מערכת המשפט אלא רק במה שמטריד את הפוליטיקאים שבשלטון כרגע".

    עוד הוסיף: "באופן שבו רוצים ליישם את הרפורמה לא תהיה הפרדת רשויות. ב-61 אצבעות בכנסת אפשר לבטל כל פסיקה של בגץ. למנות יועמ"שים שהם אך ורק אומרי הן. אף שיש בעיה במצב הקיים, גם זה לא מצב רצוי. אין שום דרך להציג את הרפורמה ככזו שמחזקת את מערכת המשפט".



    0 תגובות